کد خبر: 33102
تاریخ انتشار: 26/فروردین/1399 - ساعت : 16:30

مدیرکل ICT استان گیلان خبر داد: رونمایی از پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی “بیهین” در گیلان

مدیرکل ICT استان گیلان خبر داد: رونمایی از پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی “بیهین” در گیلان


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: با راه اندازی پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی، بستر امنی برای خرید اینترنتی مردم از منزل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در گیلان فراهم می شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه راه مهار و شکستن زنجیره انتشار ویروس کرونا رعایت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند است، نیاز به ایجاد بستری امن برای کاهش تردد مردم را امری ضروری دانست.

وی افزود: بر این اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ایجاد و راه اندازی پرتالی در استان را برای اطلاع رسانی و معرفی کسب و کارهای استانی فعال در فضای مجازی مصوب کرد و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، استانداری گیلان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان این درگاه طراحی و راه اندازی شد.

توکلی با بیان اینکه تاکنون بیش از 70  فروشگاه اینترنتی در این پرتال آمادگی خود را جهت ارائه محصولات و نیازهای ضروری مردم اعلام کرده اند ابراز امیدواری کرد: این پرتال بستر امنی را برای خرید مردم از منزل و در امان ماندن از ویروس کرونا فراهم آورد.

فرزاد توکلی با اشاره به تاکید استاندار گیلان، مبنی بر حمایت و پشتیبانی از اشتغال و ضرورت تامین کالاهای ارائه شده از طریق فروشگاه های این پرتال از داخل استان به دسته بندی کسب و کارها بر اساس ۱۶ دسته با ۷ اولویت (سوپرمارکت میوه و محصولات کشاورزی و بهداشتی آرایشی و ….) گفت: امکان تعیین محدوده سفارش پذیری کسب و کارها از کل استان تا سطح شهرستان؛ معرفی مجموعه های ارائه کننده خدمات فروشگاه ساز و سایت ساز به منظور ارائه خدمات به کسب و کارهای سنتی برای ورود به این دنیای جدید و رعایت دستورالعمل بهداشت در خرید و فروش اینترنتی در این پرتال لحاظ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه با توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط این اداره کل و دستگاه های اجرایی و همچنین حمایت و تاکید استاندار گیلان از این پرتال اظهار داشت: معرفی درگاه توسط سازمان صمت به اتحادیه ها و اصناف و الزام کلیه دستگاه های اجرایی به منظور قراردادن لوگو درگاه در صفحه اصلی پایگاه های اطلاع رسانی، ابلاغ به اداره کل ارشاد اسلامی جهت ابلاغ به کلیه رسانه های فعال در فضای فیزیکی و مجازی به منظور انتشار کلیپ ها ، پوستر و محتوی مرتبط با معرفی درگاه به آحاد مردم، ابلاغ به صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور تولید محتوی و پخش مرتبط با معرفی درگاه در چند نوبت در روز و حداقل تا پایان دوران بحران کرونا، ابلاغ به فرمانداران به منظور هماهنگی با شهرداری های سراسر استان به منظور تخصیص بیلبورد و فضای مناسب برای تبلیغ محیطی و ابلاغ به سه مرجع معرفی کننده فعالان کسب و کارهای مجازی (سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام صنفی رایانه استان و پارک علم و فناوری استان) به منظور تامین هزینه های درگاه و خصوصاً تولید پوستر به منظور تبلیغات شهری از طریق کسب و کارها از جمله موارد مهمی برشمرد که می تواند این پرتال و فعالیت مرتبط با آن را به نحو مطلوب منعکس نماید.

وی در ادامه گفت: پرتال کسب و کارهای آنلاین صرفاً یک دایرکتوری برای دسترسی آسان مردم به سایت های خرید و فروش آنلاین بوده که مردم می توانند از طریق مراجعه به نشانی http://bihin.ir که هم اکنون راه اندازی و در دسترس قرار گرفته، اقدام نمایند.

گفتنی است پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای آنلاین گیلان “بیهین” روز دوشنبه 25 فروردین 1399 در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا توسط دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت و اقدامات لازم جهت تهیه محتوا، ثبت و ورود لینک های مرتبط به دیگر کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین در حال انجام و پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *