خط قرمز خبر - پایگاه خبری خط قرمز

اقدام جسورانه حاتمی‌کیا و موسسه اوج خبرساز شد/اکران اینترنتی خروج


خروج منتقدان بسیاری دارد و برخی می‌گویند از آثار ضعیف حاتمی‌کیا به حساب می‌آید. عده‌ای از منتقدان خروج را یک اثر سیاسی ارزیابی می‌کند که “شعار” می‌دهد. اما بسیاری هم هستند که از این فیلم استقبال کرده اند.


شیوع بیماری کرونا در ایران تاکنون خسارت‌هایی به بخش فرهنگ کشور وارد کرده است. تمام اماکن فرهنگی تعطیل شده اند، اکران فیلم‌ها و برگزاری کنسرت‌های به تعویق افتاده است. براساس اعلام وزارت ارشاد بخش فرهنگ نزدیک به هزار میلیارد تومان تاکنون متضرر شده است. با این حال هنرمندان تلاش‌هایی برای خروج از این وضعیت داشته‌اند از جمله کنسرت‌هایی به صورت آنلاین برگزار شده است.
به گزارش فرارو، شاید بارزترین تلاش‌ این باشد که اخیرا ابراهیم حاتمی کیا و موسسه اوج تصمیم گرفتند آخرین ساخته خود یعنی” خروج” را بدون اکران در سینما‌ها به صورت آنلاین نمایش دهند. این اقدام در شرایط کنونی جسورانه به نظر می‌رسد، اما ظاهرا تاکنون نتیجه مطلوبی هم در پی داشته است. با این اقدام حاتمی‌کیا و موسسه اوج باز هم خبرساز شدند.
دو روز پیش فیلم سینمایی خروج در پلتفرم‌های وی‌اودی فیلیمو و نماوا عرضه شد. روز گذشته نماوا و فیلیمو اولین گزارش خود را از این اکران ارائه کردند. طبق این گزارش و با مجموع آمار هر دو سرویس فیلیمو و نماوا، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین “خروج” به فروش رفته است که درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشته است.
از طرفی طبق معیار‌های سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس وی‌او‌دی فیلیمو و نماوا را می‌توان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.
این آمار بسیار قابل توجه ارزیابی می‌شود و به نظر می‌رسد، اکران آنلاین “خروج” در شرایط کرونا به لحاظ اقتصادی می‌تواند موفق باشد.
در همین راستا امروز مدیر روابط عمومی موسسه اوج درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» گفت: “هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت در حدود ۱۲میلیارد می‌فروختیم. “
محمد ذوقی افزود: «طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینما‌ها باز شوند؛ این رقم کمتر می‌شود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلم‌ها نیز فشرده‌تر می‌شود. یعنی اگه بدون کرونا ۷هفته می‌توانستیم روی پرده باشیم با کرونا ۵هفته روی پرده سینما هستیم.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *